ćwiczenia rozciągające kręgosłup

Ćwiczenia na kręgosłup – co robić, żeby nasz kręgosłup był w dobrej formie

Od naszego kręgosłupa zależy w zasadzie wszystko, włączając w to normalne, codzienne funkcjonowanie. Najczęściej jednak o tym oczywistym fakcie zapominamy i przypominamy sobie dopiero wtedy, kiedy nasz kręgosłup zaczyna się odzywać bólem. Wtedy sięgamy po ćwiczenia – trzeba jednak pamiętać, że ćwiczenia rozciągające kręgosłup  są różne i konieczne jest odpowiednie dobranie rodzaju ćwiczeń do naszych dolegliwości. Aby mieć pewność, że wybieramy odpowiednie ćwiczenia na kręgosłup, warto wybrać się do odpowiedniego lekarza.

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup – profilaktyka, która ma moc

Jeszcze do niedawna mało kto słyszał o ćwiczeniach na tak zwany zdrowy kręgosłup, jednak w dzisiejszych czasach, kiedy praktycznie większość z nas prowadzi głównie siedzący tryb życia, ruch i odpowiednie ćwiczenia na kręgosłup to absolutna podstawa, aby nie tylko zapobiegać  czy chwilowo pozbywać się bólu, ale aby całkowicie likwidować jego pojawianie się. Odpowiednie ćwiczenia są w stanie nawet przedłużyć naszą żywotność oraz dobre samopoczucie, a także sprawność fizyczną na długie, późne lata.

Ćwiczenia rozciągające na kręgosłup – o czym należy pamiętać

Zawsze przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń trzeba mieć na uwadze, że mogą wystąpić kontuzje. Trzeba być na nie przygotowanym i trzeba wiedzieć, jak można sobie z nimi radzić w bezpieczny sposób. Ważne jest również, aby odpowiednio przygotować się do wykonywanych ćwiczeń, a więc przede wszystkim, aby rozgrzać mięśnie – wtedy ryzyko pojawienia się jakichkolwiek urazów zdecydowanie maleje. Najlepiej również nie wykonywać ćwiczeń pod presją czasu czy w stresie – zestresowane ciało jest napięte, a wtedy z łatwością można nabawić się kontuzji.

Jak poprawnie wykonywać ćwiczenia na zdrowy kręgosłup?

Aby wykonywane ćwiczenia przynosiły odpowiednie rezultaty oraz żeby były one w pełni bezpieczne nawet dla początkującego, konieczne jest pamiętanie o kilku prostych zasadach. Najważniejsze jest, aby nigdzie się nie spieszyć, wykonując ćwiczenia – mają one być delikatne i wręcz powolne. Trzeba również pamiętać, że jeśli pojawi się ból w partii mięśni czy ciała, które właśnie jest ćwiczone, ćwiczenia należy natychmiast przerwać. W każdej ćwiczonej przez nas pozycji powinniśmy pozostać przez około dziesięć sekund i dopiero przejść do następnej. Trzeba pamiętać o rozluźnianiu mięśni pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami, a same ćwiczenia rozciągające na kręgosłup należy powtarzać najlepiej kilka razy podczas dnia. Teraz najważniejsze – jedynie regularne ćwiczenia przynoszą odpowiednie rezultaty.

Jakie są najlepsze ćwiczenia na zdrowy kręgosłup?

Dostępnych jest kilka rodzajów ćwiczeń, w zależności od partii ciała, której chcemy ulżyć w bólu. Ćwiczenia rozciągające na kręgosłup można wykonywać w różnych pozycjach. Najczęściej wykonywane są one na plecach, na brzuchu, a nawet na siedząco i w przypadku każdego rodzaju ćwiczenia mamy kilka różnych możliwości oraz kilka ćwiczeń do wyboru.

Powiązane wpisy