brak magnezu objawy

Brak magnezu – skurcze objawy, które na pewno znasz

Magnez to jeden z podstawowych pierwiastków, o jakie powinni dbać w naszym organizmie – jego niedobór zwykle dotkliwie daje nam się we znaki. W organizmie ludzkim znajduje się jakieś dwadzieścia cztery gramy – głównie w kościach oraz w mięśniach, a także w tkankach miękkich, a jeden procent znajduje się w płynach pozakomórkowych.

Dlaczego magnez jest ważny dla naszego zdrowia?

Jego obecność w naszym ciele jest niezbędna, ponieważ jest jednym z elementów syntezy, ma właściwości uspokajające, dlatego jest w stanie zmniejszyć  pobudliwość samych komórek, ale również bierze udział w syntezie białka w orgazmie, jest budulcem kości, aktywuje do działania ponad trzysta enzymów,  chroni przed niedotlenieniem oraz niedokrwieniem serca, dzięki niemu również w naczyniach krwionośnych nie występują żadne zakrzepy. To jednak nie wszystkie zalety i działania, akie zawdzięczamy magnezowi w naszym organizmie.

Skurcze – brak magnezu?

Skurcze mięśni i magnez, jak się okazuje, mają ze sobą naprawdę wiele wspólnego. Przede wszystkim faktycznie niedobór magnezu w organizmie może powodować tego typu problemy,  a więc nieprzyjemne skurcze, które łapią nas najczęściej w nocy lub na basenie, kiedy je kurczymy. Najczęściej pojawiają się w łydkach, a co gorsza, nie zawsze chcą od razu odpuścić. Magnez ma wpływ na skurcze mięśni,  a w zasadzie jego niedobór, jednak to nie jedyna oznaka tego, że w naszym organizmie zaczyna brakować podstawowych minerałów. Brak magnezu daje również inne, nieprzyjemne objawy.

Magnez i skurcze mięśni – to nie koniec problemów z brakiem magnezu

W przypadku niedoboru magnezu bardzo często pojawiają się również inne dolegliwości, nie zawsze związane jedynie z mięśniami. Otóż brak magnezu może negatywnie wpływać na nasz układ nerwowy – jesteśmy wtedy nadpobudliwi, czujemy uporczywe bóle głowy, głównie w okolicach karku, zdarzają się nawet omdlenia i zawroty głowy. Z braku magnezu cierpi również serce – jego praca jest zaburzona, pojawiają się arytmie oraz zakrzepy, bóle w okolicach serca. Jeśli chodzi o brak magnezu, objawy można zauważyć również podczas snu – śpimy krótko,  a nasz sen często jest przerywany. To nie koniec problemów – pojawia się też osteoporoza, a kości podatne są bardziej na łamanie, można odczuwać bóle kręgosłupa, a szkliwo zębów może zanikać.

Skurcze mięśni, magnez – uzupełnienie diety

Na szczęście niedobory magnezu w organizmie można w prosty sposób wyregulować. Potrzebne do tego będą jedynie odpowiednie środki suplementacyjne, których branie najlepiej wcześniej skonsultować ze swoim lekarzem. Zapewne dobierze on najlepszy preparat do twoich indywidualnych potrzeb. Możliwe jest też uzupełnienie niedoboru magnezu bez korzystania z suplementów diety – wystarczy odpowiednia dieta, bogata w ten minerał oraz ograniczanie spożywania produktów, które wypłukują magnez lub zmniejszają możliwości jego wchłaniania się. Jeśli nie wiesz, jakie produkty zawierają duże ilości magnezu, udaj się do dietetyka, który ustali specjalnie dla ciebie najlepsze potrawy i od którego dowiesz się najwięcej na ten temat.

Powiązane wpisy